Neden Kereviz Yemeliyiz?

Büşra Elif Kıvrak

Maydonoz ve havucun içinde bulunduğu Maydanozgiller (Apiaceae) ailesinin bir üyesi de kerevizdir. Maydanozun kalorisi 36, havucun kalorisi 41 iken kereviz için verilen değer yaklaşık 10 kaloridir. Bu düşük kalorili kış sebzesini neden yemeliyiz?

Flavonoid Miktarı

Bitkiler flavonoid denilen bazı kimyasal moleküller üretirler. Bu moleküller, hücresel aktiviteleri düzenler ve hücreye zarar veren radikallere karşı mücadele ederler. Kerevizde bulunan apigenin ve luteolin isimli iki flavonodinin miktarlarına bağlı olarak kanserli hücrelerin ölmesini sağlaması, kanserin yayılmasını engellemesi ve bağışıklık sistemini düzenlemesiyle ilgili çalışmalar vardır. Bu çalışmalar, kerevizin bahsedilen bozukluklara direkt olarak iyi geleceğini anlatmıyor olsa da kereviz tüketilmesinin sağlık üzerinde olumlu etkisi olabileceğini gösteriyor.

Patatesteki lif oranı %2,5 g iken, karbonhidrat oranı %27’dir. Kereviz sapındaki lif oranı da karbonhidrat oranı da yaklaşık %4. Bu durumda, kereviz yerken vücudumuza aldığımız lif ile hemen hemen aynı miktarda karbonhidrat alıyoruz. Patates yerken ise lif miktarından yaklaşık 10 kat daha fazla karbonhidrat alıyoruz.

Glisemik İndeks

Bu noktada, diyetisyenlerin danışanlarına diyet yazarken dikkat ettikleri glisemik indeksten bahsetmek gerekmektedir. Glisemik indeks; yiyeceklerdeki karbonhidratların kandaki glukoz düzeylerine olan etkisini ölçmek için kullanılan bir sistem olarak biliniyor. Tüketilen yiyeceğin karbonhidrat oranları aynı olsa bile içerdikleri lif oranı tok tutuculuk üzerinde rol oynuyor. Birçok çocuk kereviz yemeğindeki patatesleri seçip yerken kerevizleri tabakta bırakmak istiyor. Tüm bu bilgiler ışığında, belki de tabakta kalması gerekenler kereviz değildir.

Ateşimiz Yükselince Neden Üşürüz?
Kollarımızı Yürürken Neden Sallarız?
Kan Uyuşmazlıkları, Türleri Ve Tedavi Yöntemleri