Güneş Parlak Olmasına Rağmen Uzay Neden Karanlıktır?

Uzayın karanlık olmasının sebebi kesinlikle ışık eksikliği değildir. Milyarlarca galaksi bunların içinde trilyonlarca yıldız vardır. Yani tüm bu yıldızlar yeterli ışığı oluşturabilmektedir. Karanlığın asıl sebebini anlayabilmek için ışık ve aydınlanma ilişkisini anlaşılması gerekmektedir.

Işığın bir yeri aydınlatabilmesi için ışığın vurduğu maddenin ışığı bulunduğu ortama yansıtabilmesi gerekmektedir. Dünya üzerindeki tüm maddeler uzaydakilerin aksine ışığı yansıtabilme özelliğine sahiptir. Dünya atmosferi bunun en iyi örneklerinden biridir. Atmosferdeki nitrojen oksijen gibi birçok molekül mavi ışığı yansıtabilmektedir. Bu sebeple gökyüzü mavi bir renk ile gözlemlenmektedir. Güneş batarken gökyüzünün kırmızı renge yaklaşmasının sebebi ise ışığın kırılmasından kaynaklanmaktadır.

Uzayda Dünya atmosferinde olduğu gibi maddesel bir ortam yoktur. Yani asıl problem ışığın eksikliği değildir. Işığı yansıtacak maddenin eksikliğidir. Uzay ortamında maddesel ortam gezegen atmosferleri dışında yok denecek kadar azdır. Bu sebepten ötürü uzay her zaman karanlık gözükmektedir.

Balıklar Yağmurlu Havayı Sever Mi?
Kafada Tekrar Eden Şarkılar Anıların Hafızada Tutulmasını Sağlayabilir
Kaynatılan Süt Neden Taşar?
Gıdıklanma Hissi Nasıl Oluşur?
Giydiğimiz Kıyafetler Davranışlarımızı Etkiler Mi?
Ağlamak İyi Gelir Mi?
Şekerden Etkilenmeyen Grönlandlılar
Ceviz Ağacı Fotoğraf Çeker Mi?
Kedi Sevmenin Sağlığa Bir Faydası Var Mıdır?
Sanayi Devriminin Gerçekleşmesinde Kahvenin Rolü Olabilir mi?