Dinozorlar Hakkındaki Efsaneler ve Gerçekler

Konya Bilim Merkezi

Bilim insanları, dinozorlar hakkındaki yanlış bilgileri çürütmeye çalışıyor. Araştırmacılar, Jurassic Park serisi gibi popüler kültür yapımlarının dinozorlar hakkında yanlış bilgilerin dolaşmasına neden olduğunu söylüyor. İşte dinozorlarla ilgili günümüze kadar gelen 6 efsane

Dinozorların tamamı asteroit çarpması sonucu mu öldü?

Yaklaşık 10 km çapındaki dev bir asteroit Dünya'ya çarptı ve canlıların kitlesel yok oluşuna sebep oldu. Ancak bilim insanları asteroit çarpması sonucu dünyadaki hayvanların "yalnızca" yüzde 75'inin öldüğünü ve bazı dinozorların da hayatta kalan canlılar arasında olduğunu ortaya koymaktadır.

T-Rex'ten kıpırdamadan durarak saklanabilir misiniz?

Filmlerde T-Rex dinozorlar, yalnızca hareket ettikleri takdirde avını tespit edebilen ve görüşü zayıf olan dev canavarlar olarak tasvir edilmişti. Ancak yapılan araştırmalara göre dinazorların görüş keskinliği büyük ihtimalle bundan çok daha güçlüydü. T-Rex ile olur da karşılaşırsanız, hareketsiz dursanız da sizi fark edeceğini unutmayın!

T-Rex hareket halindeki bir aracın önüne geçebilir mi?

Jurassic Park'taki bir başka sahnede T-Rex hareket halindeki aracın önüne geçiyor. Daha önce yapılan bazı araştırmalar T-Rex'in saatte 50 km hızla koşabileceğine işaret edilse de, daha güncel ve ileri teknolojiyle yapılan çalışmalar, bu dinozorların hızının saatte 20-29 km seviyesinde olduğunu gösteriyor. T-Rex de kısa mesafe koşucuları kadar hızlı koşabilir ama hareket eden bir arabayı arkada bırakacak kadar hızlı koşamaz.

Bir dinozoru klonlayabilir miyiz?

T-Rex on milyonlarca yıl önce bu gezegeni terk etti ve Jurassic Park'taki hikayenin aksine yakın gelecekte bu dinozorlarla bir daha karşılaşma ihtimalimiz düşük. Bilim insanlarına göre dinozorların klonlanması için henüz erken. Bunun en önemli nedeni de dinozor DNA'sının yıllara karşı koyamaması ve dinozorları klonlamayı zorlaştırabilecek pek çok etkenin var olmasıdır.

Dinozorlar 'aptal yaratıklar' mıydı?

Teknolojik ilerleme sayesinde dinozorların nasıl yaşadığı ve davrandığı hakkında daha çok bilgiye sahip olduğunu söyleyen araştırmacılar, Dinozorların zeki olup olmadığının belirlenemeyeceğini dile getirdiler. Dinazorların hepsi, yaşadıkları dünyanın gerektirdiği kadar zekiydiler.

Dinozorlar korkunç ebeveynler miydi?

Yüzyıllar boyunca dinozorların ebeveyn olmaya yanaşmayan yalnız kurtlar olduklarına inanıldı. 1970'li ve 1980'li yıllarda yapılan araştırmalarda ise, dinozorların çok daha karmaşık sosyal davranışlara sahip oldukları saptanmıştır. Bilim dergisi Scientific Reports'ta geçtiğimiz yıl Ekim ayında yayımlanan güncel bir araştırma, 192 milyon yıl önce yaşadığı bilinen dinozorların sürüler olarak dolaştığını ve yumurtadan çıkan yavrularını beslediklerini ortaya koymuştur.

Eğik Pisa Kulesi Nasıl İnşa Edildi?
Tarhana Mucizesi
Türkiye'deki Önemli Sarnıçlar
Nesneleri ve Alanı Düzenlemeye Yönelik Çin Sanatı: Feng Shui
Dünyanın En Görkemli Sarayları
Rüyaların Dünyasına Yolculuk
Eskimolar İglolarını Nasıl Isıtır?
En İlginç Müzik Aletleri
En İlginç Köprüler
Bir Saat Neden 60 Dakikadan Oluşur?