Ajan Portakal, Vietnam Savaşı

Konya Bilim Merkezi

Ajan Portakal ("Agent Orange"); Amerika ordusu tarafından Vietnam Savaşı'nda kullanılmış bir biyolojik silahtır. İlk kez 7 Şubat 1967'de kullanılmış ve binlerce hektar orman arazisinin tahribatına ve nesiller boyunca insanların fiziksel kusurlarla doğmasına sebep olmuştur. İçeriği "2,4,5-trikloro fenoksi asetik asit" denilen sentetik "Oksin" hormunudur.

Oksin bitkilerde büyümeyi kontrol eden bir hormondur. Fazla miktarda kullanılırsa herbisite dönüşür. Herbisit, öldürücü etkisi olan genelde spreyle yetiştirme ortamlarında istenmeyen canlıları yok etmek için kullanılan kimyasal zehirdir.

Meyve-sebzeler doğal mevsimleri dışında üretilmek istendiğinde serada yetiştirilir. Dünyada hala bazı seralarda hormon takviyesi, hibrit tohumlar, kimyasal gübreleme, herbisit ve insektisit gibi ilaçlar kullanılmaktadır. Bu doğal olmayan müdahaleler tükettiğimiz besinlerin üzerinde kalıcı izler bırakır.

Ajan Portakal'ın yüksek miktarda kullanımıyla toprak ve insan bedeni üzerinde telafisi zor izler bıraktığını gördük. Bizim tükettiğimiz kimyasalların ise etkisini kısa vadede görmemiz mümkün olmuyor.

Alabileceğimiz en iyi önlem besinlerimizi mevsimine göre tüketmektir. Yaz mevsiminin sebze ve meyvelerini konserve yaparak veya buzluklarımızda depolayarak kışın tüketebiliriz. Kış besinleri de çeşit çeşit ve ihtiyacımız olan besin değerlerini karşılamaktadır. Mevsiminde tüketmek tüm bu zarar ihtimalinin düşmesini sağlayacaktır.

Yine de mevsimsel yapılmayan alışverişlerde kimyasal riskini azaltmak için besinlerinizi şu yöntemle temizleyebilirsiniz; 1 litre suyun içine 1 çay bardağı limon suyu, 1 çay bardağı sirke ve 1 tatlı kaşığı karbonat ilave edip karıştırın. Meyve ve sebzelerinizi bu karışımın içinde 15-20 dk beklettikten sonra akan suyun altında iyice yıkayıp tüketebilirsiniz. Sert kabuklu meyveleri yıkarken fırça kullanabilirsiniz.

Sağlıkla kalın

Ya Beynimizin %100’ünü Kullanabilseydik?
Bilinenden Farklı Bir Gürültü: Beyaz Gürültü
Önyargı Ve Algı Nedir? Önyargının Nedenleri
Hyaluronik Asit Cildi Nasıl Nemlendirir?
Çok Yemek Yemek Neden Uyku Getirir?
Yağmur Neden İnsanların Uykusunu Getirir? Yağmurun Uyku Üzerindeki Etkisi